< Domů
Kurz je určen pro úplné začátečníky, kteří zatím s programováním nemají žádnou zkušenost.
Účastníci zvládnou základy algoritmizace jen pomocí myši podobně,
jako se skládá puzzle. Naprogramují si vlastní interaktivní animaci nebo hru.
Zobrazit verzi pro Gymnázium Tišnov
Předpoklady:
- doporučený věk 12+
- kladný vztah k počítačům a hrám
- schopnost logicky myslet a hledat řešení zadaného problému
- Školitel (kdo)
-
Mgr. Josef Mariánek
https://www.linkedin.com/in/jmarianek/
- Termín (kdy)
-
Září až prosinec 2019 1x týdně vždy ve čtvrtek 16:00-17:30.
První lekce 26.9.2019
Změna: od října bude ve středy od 15:20 na gymnáziu v Tišnově
- Místo (kde)
-
ZŠ Lomnice, PC posluchárna
- Obsah (co)
-
10-12 lekcí, jedna lekce 2 vyučovací hodiny (2x45min).
Podrobněji viz níže, bude průběžně doplňováno.
Změna vyhrazena (podle tempa a domluvy s účastníky).
- Platba (za kolik)
-
800Kč na účet 2101418624/2010
Do zprávy pro příjemce "Kurz Scratch - Jmeno Prijmeni"
Po přijetí platby je místo na kurzu rezervováno.
Pozn.:
Na nájem PC posluchárny přispěje Městys Lomnice.
Na první lekci lze přijít nezávazně zdarma.
Zobrazit verzi pro ZŠ Lomnice
Předpoklady:
- doporučený věk 14+
- kladný vztah k počítačům a hrám
- schopnost logicky myslet a hledat řešení zadaného problému
- Školitel (kdo)
-
Mgr. Josef Mariánek
https://www.linkedin.com/in/jmarianek/
- Termín (kdy)
-
Září až prosinec 2019 1x týdně vždy ve středu 15:20-16:50.
První lekce 25.9.2019
- Místo (kde)
-
Gymnázium Tišnov, PC posluchárna
- Obsah (co)
-
10-12 lekcí, jedna lekce 2 vyučovací hodiny (2x45min).
Podrobněji viz níže, bude průběžně doplňováno.
Změna vyhrazena (podle tempa a domluvy s účastníky).
- Platba (za kolik)
-
1000Kč na účet 2101418624/2010
Do zprávy pro příjemce "Kurz Scratch - Jmeno Prijmeni"
Po přijetí platby je místo na kurzu rezervováno.
Pozn.:
Část kurzovného je příspěvek na nájem PC posluchárny.
Na první lekci lze přijít nezávazně zdarma.
Lekce 1 Gym. 25.9., ZŠ 26.9.
Seznamovací kolečko
Představení osnovy kurzu
Motivace k programování
Architektura PC ve zkratce
Základní pojmy
Představení portálu scratch.mit.edu
Procházení projektů na portálu
DÚ - registrace do portálu
scratch.mit.edu
Lekce 2 - pouze pro předplatitele, Gym. 2.10., ZŠ 3.10.
Přihlášení do portálu, hlavní menu
Postava - kostýmy aj. vlastnosti
Pozadí - spec. postava
Příkaz, složený příkaz, procedura (blok)
Scéna - scénáře pro postavy
Scénáře - události Po kliknutí..., Pohyb, Vzhled, Zvuk, Moje bloky
Lekce 3 - pouze pro předplatitele, Gym. 9.10.2019
Cykly bez podmínek
Podmínky - úvod
Klonování
Lekce 4 - pouze pro předplatitele, Gym. 16.10.2019
Vzhled - Efekty
Vnímání - Podmínky
Cykly s podmínkami
Lekce 5 - pouze pro předplatitele, Gym. 23.10.2019
Batoh, kopírování bloků
Události pro klávesnici
Podmíněný příkaz
Lekce 6 - pouze pro předplatitele, Gym. 6.11.2019
Příkaz - Procedura - Objekt
Jednoduché proměnné, scope (viditelnost)
Operace s čísly a řetězci
Podmínky s operátory
Lekce 7 - pouze pro předplatitele, Gym. 13.11.2019
Uživatelský vstup
Stopky
Bloky (procedury) s parametry
Projekt - Arkanoid
Lekce 8 - pouze pro předplatitele, Gym. 20.11.2019
Vnímání - stavové informace, přesouvání
Proměnné - seznamy
Arkanoid - pokračování
Lekce 9 - pouze pro předplatitele, Gym. 27.11.2019
Zprávy, komunikace
Události pro pozadí, zvuk a stopky
Arkanoid - dokončení
Lekce 10 - pouze pro předplatitele, Gym. 4.12.2019
Zvuky ve Scratch
Editace zvuku
Vlastní grafika
Nové projekty
Lekce 11 - pouze pro předplatitele, Gym. 11.12.2019
Rozšíření.
Síťová komunikace, multiplayer.
Vlastní projekt (tým/individuálně), konzultace
Lekce 12 - pouze pro předplatitele, Gym. 18.12.2019
Informace o školním kole soutěže a navazujícím kurzu
Raspberry Pi 4 a Scratch
Arduino a Scratch (mBot)
Vlastní projekt (tým/individuálně), konzultace
Ukončení kurzu
Soutěž Gym. 8.1.2020
Školní kolo soutěže v programování ve Scratch